Sunday 14 June 2015

THROWBACK

Assalammualaikum....


Lama dah tak update blog bunga unggu ni kan... sebab hmm macam biasa tak ada idea dan kekangan masa nak membuahkan idea.

Hari ni saja buka blog , dan baca kembali semua entry yang aku tulis dan post. Wah.. macam tak sangka aku yang menulis macam tu, dan kadang kala ada entry-entry yang aku tulis dengan penuh motivasi. Bila aku baca, ia mengingatkan aku kembali.

Rindu zaman poli. Rindu zaman duduk sabak bernam. Sebab banyak bintang-bintang bertaburan di dada langit.

Dekat kedah ni tak nampak sangat bintang-bintang tu, mungkin sebab tak duduk tepi laut.

Tadi aku dengar lagu AL NURAA nyanyian mawi ft hazama. Sebaris ayat dia...


" Yang kita ingat jauh, sudah semakin dekat. "

Apa maksudnya?

Terlintas satu perkataan.

"Mati."


Mati tu makin hampir. Usia dah semakin meningkat, mati semakin dekat menjemput.

Semoga aku mati dalam husnul qotimah. Semoga kubur ku nanti akan jadi salah satu taman-taman syurga buat ku.

 Aku takut gelap. Aku takut ular. Mak kata, kalau kita tak solat, nanti dalam kubur ada ular. Ya Allah, ular dekat dunia ni pun aku takut tersangat. Bayangkan kalau ular tu belit-belit aku yang kaku dalam kubur tu? Tak dapat nak lari. Tak ada siapa nak tolong.

Ya Allah, kau jauhkan kami dari azab kubur, azab api neraka, fitnah dunia dan fitnah dajjal.

Amin.......

No comments:

Post a Comment