Friday 14 November 2014

Masa Depan

Bila review syarikat-syarikat besar ni untuk buat study case untuk subjek Financial Accounting & Reporting 2  aku rasa macam, alangkah bestnya bila dah grade ni aku dapat kerja dengan syarikat tu. WCT Bhd, Petronas, Muhibbah Engineering, Gamuda Bhd... dan macam-macam lagi.

Hmm mampu ke nak bekerja dengan mereka yang hebat-hebat ni? Nanti untuk practical aku nak cuba mohon buat practical dekat sana lah. Mana tau, rezeki aku ada dekat sana kan. Sekadar mencuba, tak salah kan. Aku memang suka memilih benda yang kadang-kadang aku rasa, aku tak boleh buat, tapi... aku rasa nak cuba nak tahu boleh dapat ke tak?

Sekali bila dah dapat, macam sekarang ni lah. Gatal tangan pergi pilih kos ni , Letak pulak diantara top 3. Disini aku berada, inilah aku sekarang. Sekali kaki dah melangkah masuk, taknak nak patah balik kan? So, jalanilah dan anggap je ini sebuah takdirku. Walaupun susah, walau pun aku rasa kadang-kadang aku tak kuat dan hampir-hampir melepaskan tali tapi aku tak boleh nak patah balik. Dah tahun 2 pun. Tak sangka aku mampu bertahan. Semoga apa yang aku pilih ni membawa hikmah di masa akan datang nanti.

Menangis setiap sem tu wajib kot! stress tu cukup tinggi. Kawan-kawan yang bukan satu kos dengan kau boleh relax tengok movie pergi sana pergi sini. Kau terpaksa hadap laptop menyiapkan kerja. Tengok credit hourse lah.. tengok je pun dah tau.

AIS memang hebat. Subjek AIS sem ni aku belajar "Programming". Tanpa ada asas dan pengetahuan yang mendalam. Ia agak susah untuk faham bahasa-bahasa coding ni. Maksudnya nak buat coding untuk system tu "run".

Agak leceh, sebab selalu keluar error, bila keluar error kena lah cari apa masalah kau! hahaha so bak kata sir Aidi. 


"Ask your best friend (Google)"


So, kawan kaitannya.... jangan pelik lah kalau nampak aku online fb 24 jam. Kerja aku memang connect dengan internet. Jadi, tangan aku dengan sengajanya buka 1 tab baru untuk berfb. Kadang-kadang berfb tu bukan untuk "berlagha" pun. Fb tu juga jadi medium untuk kami bertanya dengan kawan-kawan , tanya itu , tanya ini. Screen shoot itu ini. Kongsi Coding dan sebagainya lah. Kadang-kadang tu terlagha juga. Bilamana, otak dah tak mampu nak berfikir dan mencari konklusinya. Otak pun tahu penat tau.

So, ceritanya aku selalu buat kerja guna laptop. Duduk dalam bilik hadap laptop. Aku bukan suka pun. Silap-silap power cermin mata aku makin meningkat. What the life....

Entahlah. Gaya hidup makin berubah.

Hahaha, aku ni dah keluar dari tajuk dah ni...

Oh ye! aku tak pernah kongsi kos yang aku belajar dan ambil kan. Nanti aku kngsikan ye.

Ok lah bye..

No comments:

Post a Comment