Tuesday 11 November 2014

Nak Jadi Apa Bila Dah Grade Nanti?

Assalammualaikum....

Hello World!

Hari ni ada masa untuk menulis, waaaa serius hari ni rasa penuh kenikmatan ketenangan di hati dan aku rasa aku kembali hidup seperti kawan-kawan yang lain.

Mana taknya minggu-minggu yang lepas aku sibuk dengan peperiksaan midterm dan juga sibuk menyiapkan tugasan Projek ABC Accounting system untuk subjek BKAS. Fuhhh penat dan stress tahap nak nangis Menangis jugaklah aku. Sebabkan aku sibuk dengan benda tu, roomate aku taknak pelawa aku pergi Pesta Konvo dan tak ajak aku pergi photo Booth , tangkap gambar dekat Festival DPP BSN. kesian aku. Serius aku sedih dan menangis. Haaa emotional tau aku masa tu. Orang tanya soalan aku rasa nak marah je.....haha teruk! tu sebab aku stress sangat, bukan sengaja.

Semalam kawan aku kata, sempena dengan minggu Konvo ni:

" Kau grade in apa yana?
"B.AIS....."
"Tak sedap lah nama tu.. kami B.FIN..takpe-takpe... nama tak sedap tak apa, gaji nanti masyuk.."
"hahaha xnak lah aku ,serek dah.."
" dah tu kau nak jadi apa?"
"Tukang masak!"

Sebenarnya kehidupan ni tak boleh dijangka. Tak semestinya kita belajar benda tu  dekat Universiti, kita keluar nanti bekerja dalam bidang tu jugak. So, kerja je lah apa-apa selagi kerja tu buat aku happy dan selagi aku di bayar gaji.


No comments:

Post a Comment