Thursday 3 January 2013

HOW'S YOUR TEMUDUGA?

Assalammualaikum..

Hari ni cuaca di Pelabuhan Klang cantik sangat-sangat. Mentari bersinar-sinar memancarkan cahayanya.
Hari ni juga mood punyalah gembira. Dah lepas interview yang dinanti-nantikan.

Hahaha

Appoinment interview tadi pukul 2 petang, tapi disebabkan tak jumpa syarikat tu, dok lah pusing-pusing kawasan tu. Akhirnya, aku call je Mr Leong tu. Aku punyalah excited cakap yang aku tak jumpa company dia dekat mana. Alih-alih, dia cakap "Can u Speak english?" haaaa sudah..dia tak faham bahasa melayu lah pulak. Aku pulak time tu, blur-blur tetiba secara mengejut suruh aku cakap omputeh. Hilang semua ayat. Lastly, aku dah tak tau nak cakap apa, aku terus tutup.(jangan ikut contoh ni, tidak sopan). Tapi, selepas beberapa saat kemudian, dia call aku balik. Tengah-tengah dia bagi direction tu, hahahaha tiba-tiba je aku dah sampai dekat depan company dia hahaha sengal je..

Lepas sampai tu, aku pun masuklah office dia. Isi borang semua.... lepas tu dia panggil masuk untuk di temuduga. Soalan dia senang je. Dia suruh aku perkenalkan diri. Lepas tu dia tanya itu ini...tapi yang lebihnya dia  je yang bercakap......dia suka cerita.... semua benda dia dah cerita. Dari management, owner company tu...waaa yang interesting nya... shareholder company tu terdiri daripada 2 orang KERABAT DIRAJA! hahaha untung-untung impian aku termakbul tahun ni Amir Izzat! jadi Cinderella versi moden kawen dengan kerabat diraja haha heee ok... berbalik kepada tadi... semua perkara tentang company tu dia dah cerita. Sampai aku dah tak tau nak tanya apa.

Masa dia tengok result-result exam aku, dia ternampak subject Financial Mathematics haha! dia kata dia benci subject tu... waa see, Mr. Leong and Miss Yana have a chemistry. Masa temuduga tu, gila aku dah lupa cara duduk dan sebagainya sebab Mr. Leong very cool man. Relax je....tak adalah formal..just santai-santai je. Macam jumpa kawan lama je lagaknya..siap gelak-gelak lagi. Aku ni pulak, memang jenis PENDENGAR SETIA, aku pun buatlah muka beria-ia dengar walaupun aku tak berapa nak faham sangat apa yang dia cakap..sebab percakapan dia agak tak jelas dan laju. Dia pula, tak tau cakap melayu.... terpaksa lah sepanjang interview tu aku speaking...bila aku guna term melayu dia dah tak faham.

Hahaha apa-apa pun...nilah interview paling best dan sempoi.

Dapat ke tak? haha entah! tadi masa interview aku sorang je yang ada dekat situ tak nampak pun orang lain. Dalam mimggu depan, kalau dapat nanti dia akan call aku. So, berdoa dan bertawakkal je lah ye.

Masuk Office dia..pukul 2.15 petang,  keluar Office dia, masuk dalam kereta...tengok jam dekat dashboard 3.45 petang....haha lama betul. Tu lah Mr.Leong banyak bercerita sangat.... =_=" 

Kesian Abah tunggu lama.

Sekian terima kasih.....



1 comment: