Wednesday 30 January 2013

KEHIDUPAN MELAWAN KESEPIAN





Apa pun yang terjadi
berjalanlah tanpa henti
air mata tertahan waktu untuk dijatuhkan
nanti kita kan tahu
betapa bijaknya hidup
sepahit apa pun ini
pelajaran yg bererti

Semoga kepergian mu
tak akan merubah apa pun
semoga mampu ku lewa
kesepianku

nanti kita kan tahu betapa bijaknya hidup
sepahit apa pun ini
pelajaran yang bererti

semoga kepergianmu 
tak akan merubah apa pun
semoga mampu ku lewa
kesepianku........

Dah dengarkan lagu dekat atas ni. One of my favourate songs.
Setiap bait-bait liriknya punya maksud yang tersirat bagi aku.
Time ulangkaji untuk exam dulu selalu dengar lagu ni, sambil buat latihan akaun.

Lagu ni... buat aku rindu. Lagu ni buat aku terkenang. Lagu ni buat aku tabah untuk terus meniti disepanjang perjalanan hidup ini.

KEHIDUPAN

KEHIDUPAN hanyalah sebuah kehidupan. Tapi disebalik kehidupan itu, banyak yang tersurat dan tersirat yang orang lain tidak mengetahui apa yang terjadi disebalik tabir kehidupan seseorang itu. Ada hitam ada putih. Kehidupan ibarat... seorang hamba yang berkelana membawa diri, amanah dan tanggungjawab serta cita-cita dan cintanya.

 Berjalan dan terus berjalan mengikut nalurinya. Apa yang menanti dihadapan, tidak pula diketahui. Hanya mampu berusaha dan terus berdoa agar itu jalan yang terbaik. Kembara kehidupannya penuh misteri. Penuh dugaan dan kenikmatan.

 Di perjalanan pengembaraan ini, kita tidak perlu tergesa-gesa untuk ke garisan  penamat...yang penting disetiap langkah itu, kita tidak lupa kepada tuhanmu yang satu. Dia ALLAH yang satu. Disetiap langkahmu, jatuhmu,  tawamu, dukamu, sakitmu, tangismu. DIA ada disisi  dan disampingmu. Melihat dan mendengar rintihanmu tidak kira tempat dan waktu.

Akhir kata buat anda yang suka mengintai saya atau tak sengaja terbuka blog saya... ada pesanan buat anda.

Lebihkan manis dalam senyuman, kurangkan manis dalam minuman. Anda memang sweet like candy. Boleh bikin saya dapat diebetis tau!! haha keep smile on your journey. Whether it's hard or whatever..teruskan berjalan. ;)

No comments:

Post a Comment