Saturday 26 January 2013

UNTUK KAMU



Assalammualaikum...

Hai semua, semoga anda-anda semua bahagia dan sentiasa tersenyum manis. Keep smile ^_^

UNTUK KAMU!

Apa ye.. haha tak tahu nak taip apa sebenarnya. Hari-hari yang dilalui terasa sungguh biasa-biasa sahaja. Tiada yang mengujakan. Kadang-kadang sepi menyinggah. Adakalanya, sedih tanpa sebab rindu mengundang dan menyapa sang hati. Sering kali, hati dicuit lalu senyuman terukir di wajah lantas gelak ketawa memecah kesunyian.

Namun, kita harus bersyukur kerana kita masih bernafas dan masih diberi peluang untuk hidup di dunia ini. Masih diberi peluang untuk bertaubat dan menebus kesilpan kita di hari-hari semalam.

Sejak kebelakangan ini, entah tidak aku ketahui dan tidak dapat ku fahami dan menafsir apa hati ini mahukan, apa hati ini katakan, apa hati ini rasa. Mungkin kekosongan, dan mungkin juga bosan.. kerana hidup ku berputar sedikit dari darjah kebiasaannya. Tiba nota yang perlu dihafal, tiada idea-idea yang perlu dkerah, tiada perdebatan ilmu, tiada lagi ilmu yang perlu ku proses untuk dihadam di dalam otak untuk difahami. Mungkin juga, tiada lagi kawan-kawan dan pensyarah2 yang bermacam ragam.

Mungkin ini, sementara sahaja. Insyaallah... lepas in hidup ku akan sibuk pula dengan kehidupan orang bekerjaya.

Aha! baiklah... tidak usah dipanjang-panjangkan rasa hati ini. Kadang-kadang tidak perlu dilayan perasaan seperti ini. Buat kamu semoga... have a nice day!


2 comments:

  1. Aku pun tidak pasti apa yang hati aku mahukan:(
    Sangat tidak mengerti..

    ReplyDelete
  2. Kadang-kadang sukar untuk mengerti apa yang cuba hati ini katakan.

    ReplyDelete