Monday 18 March 2013

A New Day Has Come...

Assalammualaikum..

Selamat pagi...

Yup, menaip dipagi hari....seakan-akan ada benda penting yang ingin dikongsikan. Ye penting antara hidup dan mati. Begitulah lagaknya. Sejak bangun dari tido, sebetulnya, semenjak dari menggosok kemeja pink yang entah kenapa xlurus-lurus...asyik komot aje. Gosok bahagian tangan depan komot balik.. bukan aku tak pandai gosok..kain tu yang memang jenis macam tu. So, aku pakai aje lah tanpa peduli apa orang nak kata nanti. Sebab hari ni, memang aku nak pakai kemeja tu. Hahaha... Dont juide the book by its cover! Ye semenjak dari tu, sampailah aku sampai dalam ofis..baru lah aku berhenti bermonolog tentang masa depan yang belum pasti dan tidak dapat ku lihat warna-warnanya. Tapi, aku perlukan bekalan! seperti aku membawa bekal makanan untuk tengahari ini. Begitu juga, masa hadapan! aku perlukan bekalan ilmu untuk naluri dan rohani haha betul ke naluri? bantai ajelah..asal nampak bombastik ayat di pagi hari ini. Semangat itu, sudah kembali! semangat untuk menuntut ilmu! walau ranjau berduri pasti ku redah! walau ombak mengganas pasti ku harungi! ye!!!! semangat itu. Semangat 3tahun yang lepas... yang tiba-tiba menghilang suatu ketika dahulu.

 Ye... hati berkata itu yang ku mahu. Itu yang patut ku lakukan. Ada lorong disitu, yang akan memberi cahaya yang terang mungkin setelah kesamaran membelenggu ku...

Sekian terima kasih... Doakan yang terbaik untuk aku. Cukup diangin lalu.. :)

No comments:

Post a Comment