Saturday 23 March 2013

BERCELOTEH DI ALAM MAYA

Assalammualaikum,

Mengemas di pejabat di hari sabtu.. huuuu penat,sakit...

Bukan main stor ni..haha sakit tangan dan jari-jari runcing ku mengheret karung beg plastik sampah hitam.haha adalah aku buat gaya santa clous sorong karung hadiah tu..haha nak tergelak aku. nak buat lagu mana..cik tak larat nak angkat macam lelaki gagah perkasaq. So, cik heret je lah sampai dekat tangga pun cik heret...haha adalah juga macam gaya orang bersedih sorong beg kena halau keluar rumah. Dapat bayang kan tak? aku yang comel ni buat muka yeah!!! saya wanita perkasa.

Ye..entry yang mengarut lagi karut. Saja-saja sahaja menaip..merenggangkan jari-jari yang berbirat akibat menggemgam dan mengangkat dan menyeret karung santa clous tu..

Tadi, sebelum menaip entry yang terbaru ni, aku sempat lah membaca enty-entry kawan-kawan blogger aku..cehh heehe... Tahniah buat kawan aku punya teman lelaki.. Shah Aidil Wak Satari.. kerana dah pun selamat berkonvokasion ( macam pelik je ejaan tu--macam dimelayukan?) tak sabar kami pulak nak bergambar pakai jubah di hari bahagia kami.... hari bahagia tu bukan kahwin..tapi hari konvo lah.. :)

Ye, sekarang banyak sangat orang bercerita pasal hari konvo dan ramai juga kawan-kawan aku yang upload gambar hari bahagia mereka. Dan, aku tumpang like like like gambar mereka. Haaaa tak sabar nak konvo, nanti first time, dapat jambangan bunga dari orang tersayang...dan mungkin juga orang-orang tersayang. Of course, my lovely parents and family yang akan bagi jambangan bunga tu kan...nak request sedozen bunga ros merah+ teddy bear kecil dekat tengah-tengah bunga boleh tak?

Dan semestinya, hari tu semua kaum-kaum kerabat aku akan datang. Kita berkonvoi ke sabak bernam bumi berjasa.. (^_^) disitulah aku kenal erti hidup yang menambahkan kematangan aku... walaupun belum matang sepenuhnya..hahaha malulah..

Buat kawan aku yang lagi seorang tu, nampak kesungguhan kau. Aku doakan kau dapat mencapai cita-cita. Tapi masihkah kau ingat.. sepotong ayat yang aku bagi kau dulu dekat chat. =-= penat aku mencari di kotak chat..tapi tak jumpa..sebab serabut beribu riban nasib tak jadi berjuta meseg kita..haha lebih kurang macam ni ayat dia.

"KITA MERANCANG DENGAN CITA-CITA, TETAPI ALLAH JUGA MERANCANG UNTUK KITA DENGAN CITA-CITA DAN CINTANYA" 

Lebih kurang macam tulah..kalau ikut ingatan aku ni. Maksudnya, teruskan berusaha untuk mencapai, tetapi andai tercapai lain dan dapat yang lain atau tak dapat percayalah..ada hikmah disitu. Sama-sama kita berusaha untuk mencapai impian. Berusaha, berdoa dan tawakkal itu kunci kejayaan. Teruskan langkah mengorak kejayaa.. tapi ingat bukan senang kita nak berada di puncak. Macam-macam akan kita rasai disepanjang perjalanan itu..haha rasa nak nyanyi lagu Zaiton Sameon.. Sepanjang perjalanan ini..lembah dan lorong ku lalui...lalalala 

Oklah, doaku buat teman-teman seperjuangan ku agar sama-sama kita berjaya di dunia akhirat.

No comments:

Post a Comment