Friday 22 March 2013

Hari Pantas Berlalu

Assalammualaikum...

Hai apa khabar readers? Ada baik ka..(slang bangladesh-desh-bom) apa tu? haha saje tambah bunyi effect dekat belakang.

Hari pantas berlalu...

Hari demi hari ku harungi
Hari demi hari ku lalui
Hari demi hari ku tempuhi

Adakalanya hariku basah disimbahi air mata awan gelap
Adakalanya hariku hangat disinari mentari merah
Adakalanya hariku redup awan putih menutupi bahang mentari
Adakalanya hariku bising keriuhan orang ramai
Adakalanya hariku sunyi sepi kebisuan orang ramai

Adakalanya aku berlari
Adakalanya aku berjalan
Adakalanya aku merangkak
Adakalanya aku mengesot
Adakalanya aku terdiam kaku tidak berdaya

Hari demi hari..

Aku bukan sendirian
Aku ditemani teman setia
Tidur dan jaga ku dia ada..
Di dalam doa ku mengadu dan memohon
Ku luahkan rasa...

Hari demi hari..

Emosi ku juga kian berubah..

Mimik muka ku juga jelas ku pancarkan rasa hati..

Tapi, adakalanya harus aku sembunyikan ia di dalam hati

Bukan makan hati, tapi kadangkala itu lebih baik..

Kerana apa? kerana..selepas kau muhasabah dan berfikir sejenak pasti akal mu tahu apa jawapannya.

Hari demi hari..

Ye, aku menanti dikala munculnya mentari dan hilangnya mentari disebalik sana
Ye, aku menanti dikala rembulan datang menggantikan mentari
Ia datang dan pergi silih berganti..

Mungkinkah esok akan datang lagi?
Atau aku yang tidak datang di jeti itu, melihat ia datang pagi itu?

Hahaha ye.. aku ketawa sendiri di dalam hati.. itu pasti! tapi bila sahaja..tidak ku ketahui!
Yang pasti, aku mencari dan mengumpul amal ku agar bisa aku menginap di syurga impian
Agar aku bisa menjadi hambanya yang taat
Ya, aku sedang berusaha dan terus berusaha....

Hari demi hari ku harapkan aku lebih baik dari sejarah semalam..

* berpuisi ditemani nescafe suam di depan pc di waktu rehat~

No comments:

Post a Comment