Friday 27 December 2013

6 days more...

Assalammualaikum...

Selamat malam semua. Hmmm bosan sungguh harini dengan ketidak adaan roomate aku yang sedang bercuti dengan keluarga di Pulau Pinang.Tinggallah aku sendirian di dalam kotak (bilik) ni. Ditemani radio Suria fm, jiwang malam-malam ni memang aku suka.

Hmm bosan, dan sepatutnya aku mengulangkaji. Tapi... otak macam tak sedia je nak menerima input lagi. Storage dah nak termuntah-muntah dah.

Haa 6 days more.... untuk ke tahun 2014!!

Cepat masa berlalu kan? aku tak teruja pun. Tak penah aku sambut tahun baru macam kauorang sambut. Tahun baru aku dekat rumah, duduk rumah dan macam tak ada apa-apa berlaku. Cuma, jakun sikit bila bunga api dok pom pang pom pang meletup-letup dekat langit. Tapi, kadang-kadang melebih pula diorang ni. Tak tahu ke aku nak tidur, sampai 2,3 pagi pun nak lertup-letup.

Tahun ni, tahun baru di Universiti bersama-sama buku dan...kawan-kawan.

Hahahaha aku rasa nak tergelak terbaca azam tahun baru aku tahun ni (2013) yang aku buat awal-awal tahun ni. Ada ke nak kahwin?

Ohh belum masanya. Bukan aku yang kahwin tapi dia yang kahwin. Tahniah awak, semoga dia menjadi isteri yang solehah buat awak dan semoga awak hidup bahagia disamping dia dan anak-anak sehingga ke syurga...

Ye, azam untuk menamatkan zaman bujang tidak kesampaian. Tetapi, dapat pula sesuatu yang tidak terjangka. Dapat sambung belajar pula di Universiti Utara Malaysia.

Alhamdulillah... berjaya membawa hati diri ke Utara Malaysia. Dah, lama nak ke sini. Cuma dulu tidak kesampaian. Selepas, 3 tahun baru aku berjaya menetap di sini.

Kenapa nak duduk sini?

Sebab ada sawah padi. Tu je. Tapi...... Sintok ada hutan je.. (sedih)

Apa yang terjadi pada tahun ni.. hmm lebih banyak gembira dari sedih. 99% adalah kegembiraan. Alhamdulillah. Nikmat yang tidak terhingga. Kesedihan... 1% je. Sebab tahun ni dapat banyak sangat hadiah dari Allah yang aku tak jangka. Dapat pingat AKJ walaupun masa semester akhir tu aku rasa macam aku tak dapat je... sebab tahun tu aku dilanda kesedihan nasib baik tak hilang fokus kan haha tapi rezeki aku dan atas usaha aku yang tak seberapa sangat tu dapat juga aku pingat idaman tu. Gembira sangat konvo, pakai pingat.

Tahun 2014!!

Apa azam baru?

Tak ada azam yang baru. Just do it, what should (wajib) i do as a muslim, as a daughter, as a student, as a malaysian, as a sister, as a makcik ( yang comel), as a friend.

And to be a.... good accountant in the future!! hohoho

Selamat malam.... assalammualaikum.


No comments:

Post a Comment