Friday 15 November 2013

Tak Dapat Bintang, Dapat Bunga Api?

Assalammualaikum...

Jam di skrin laptop tercinta dah menunjukkan pukul 12.11 pagi. Haaa dah masuk hari jumaat. Selamat pagi semua... dari saya yang berada jauh di utara negara Malaysia. Udara di sintok nyaman dan segar. Pagi tadi buka sahaja pintu , kelihatan ruang udara seperti ada asap-asap putih. Ingatkan orang bakar sampah pagi-pagi buta tu hahaha keluar sahaja dari blok. Mak aiii, ini jerebu ke kabus?

Kalau di tempat aku ( Pelabuhan Klang), kalau macam tu sah-sah lah Jerebu. Sebab tu , blur sikit nak kenal pasti hahaha....

Tebal sungguh kabus pagi ni, selalunya tak ada pun. Hampir-hampir aku ingat aku sedang berada di negara KAYANGAN ATAS ANGIN hahaa kuat imaginasi kau ni liyana oii!!! Berangan jumpa bidadari syurga ka hapa hang ni. Sat gi aku cepuk bau hang tau noh!

Ok..ok... aku memang suka berangan. Ikut suka lah berangan jadi puteri ke hapa ka, hang sibuk pasai apa?

Ok..sudahlah tu cik liyana jangan mengarut cakap sorang-sorang. Kesian , macam tak ada kawan nak bersembang je.

Hmmm sebab tu lah aku menaip di blog, malam-malam buta macam ni. Di kala, anda semua lena dibuai mimpi indah. Aku pula menghadap tugasan mengalahkan CEO syarikat XXXXX. Disebabkan, mata sudah mula jemu , aku singgah di ruangan cetusan hati dan perasaan milik aku.

Tetiba teringin lah pulak nak merenung bulan dan bintang. Dulu masa menetap di Sabak Bernam, Selangor, aku suka mendongak ke langit di kala waktu malam. Cantik sangat langit dekat sana. Bintang-bintang bertaburan dan berkelipan. Subahanallah.

Awak.. petikkan sebutir bintang untuk saya boleh?

Hahahaha terfikir pulak aku. Macam mana kalau esok tetiba ada sebalang kecil berisi bintang-bintang warna warni di atas meja study aku? 

Awak... saya mintak sebutir, kenapa bagi sebalang?????

Nampak tak? aku dah mula mengarut nak karang novel LOVE U MR.STAR.

Malam ni tak dapat tengok bulan dan bintang, tapi dapat tengok bunga api meletus di langit kelam. Waaa ternganga mulut tengok sebab cantik sangat.... hehehehe geram lah tengok bunga api tu warna-warni macam tu.

Ok, hari pun dah lewat eloklah aku berehat. Lagipun, esok walaupun hari cuti, tapi sebagai pelajar ni... kita mana lah ada cuti macam orang yang bekerja tu. Cuti pun dok sibuk dengan tugasan-tugasan, perbincangan kumpulan dan macam-macam. Sibuk sungguh. Esok ada meeting untuk group discussion buat Data base. Ohhh data base... buat aku penasaran aje kamu!

Selamat malam readers... cantikkan warna unggu ni.

No comments:

Post a Comment