Tuesday 11 December 2012

HADIAH TERINDAH PADA TAHUN 2012

Assalammualaikum semua
Hai-hai-hai.... :)

Senyumlah walau anda sedang berduka ,kerana senyuman penawar segala duka (^_^)

Cerita hari ni....aku dapat hadiah paling terindah buat tahun ni. Sememangnya hadiah tersebut walau xdapat dilihat dengan mata dan tak dapat dirasa dan disentuh dengan tangan mulus ku ini tapi hadiah tersebut sangat-sangat bernilai sebab "TIDAK DIJUAL" atau "NOT FOR SALE". 

Ia juga merupakan sebuah IMPIAN aku hahahaha DREAM COMES TRUE oiii mana tak gembira sakan macam nak terlompat-lompat je...hehehe

Mesti nak tau kan hadiah apa tu? beg LV ke? PRADA ke? jam tangan ROLEX ke??? hahahaha bukan...bukan yang tu...yang tu tak hingin lagi....dah tahap kayo rayo baru terhingin kot hehe gurau je..

Hadiah yang menggembirakan tu ialah.....  last sem ni aku dapat lagi Anugerah Ketua Jabatan... so means konvo nanti dapatlah pingat yang diimpikan selama ni. Walaupun just pingat, tapi memori, jatuh bangun, susah payah, tak tido malam, bergelumang dgn buku-buku, perasaan yang kadang-kadang dah putus asa, kegelisahan tak dapat jawap soalan dan macam-macam lagi lah yang tersembunyi disebalik pingat tersebut yang sangat-sangat berharga.

Kejayaan ni buat diri sendiri, family, kawan-kawan dan untuk orang dekat sana. Buat orang dekat sana...saya dah berjaya tunaikan janji saya.

Kejayaan ini juga aku capai sebagai seorang hambanya yang lemah yang sentiasa berharap padaNYA. THANK YOU ALLAH.

Ingat ye kawan-kawan setinggi mana pun kejayaan kita, seluas mana pun tanah jajahan kita, bertimbun mana pun harta kekayaan kita jangan kita lupa asal usul kita, yang hanya dari tanah. Semua yang kita kecapi adalah atas izinNYA dan semua yang kita miliki adalah milik DIA. Oleh itu, jangan sesekali kita lupakan dan kita sombong denganNYA

Ni nak bagi sedikit petua kejayaan..hehehe ada 3 je tak banyak pun..


1) Berusaha.
kenalah berusaha sebab bak kata pepatah melayu... Bulan takkan jatuh ke riba kalau asyik tenung je bulan tu. So...kalau nak pergi bulan kenalah jadi angkasawan hehehe

2) Berdoa
Kita kena sentiasa berdoa kepadaNYA. Sebab orang yang tidak berdoa ni orang yang sombong kepada Tuhannya. Lagi pun doa itukan senjata orang-orang mukmin.

3) Tawakkal.
Selepas berdoa dan berusaha, kita tawakkal je kepada Allah. Kalau yang dihajati tidak dikecapi juga..percayalah kerana ada hikmah disebaliknya. Kerana apa? kerana Allah itu Maha Mengetahui. So jangan sedih kalau kita tak dapat apa yang kita nak sebab kita akan dapat yang lebih baik daripada itu.

Diharapkan petua tu boleh membantu anda ye. Bukan apa...kadang-kadang kita sebagai manusia ni nak mudah je.. xnak bersusah-susah dahulu..sehingga kita lupa cara yang kita guna tu salah. Tapi kita sebagai manusia tidak akan lari dari kesilapan...kerana kita insan biasa. Tapi jangan suka-suka je guna ayat tu untuk halalkan yang salah ye....jangan nakal-nakal ea..

Ok lah Assalammualaikum..kita jumpa lagi diruangan baru. see u....ahakz!!

2 comments:

  1. Tahniah yana. ak tompang gembire dgn pingat tu boleh?

    ReplyDelete
  2. haha boleh..nanti kau nak tompang bergambar pun aku bagi amir.. peace yo

    ReplyDelete