Wednesday 12 December 2012

MESSAGE DARI SEORANG SAHABAT

Assalammualaikum..

Oit oit! awak yang sedang membaca blog saya ni....
Awak sihat? semoga awak diberkati Allah ye...
dan jangan lupa untuk senyum ok?
sebab sambil kita senyum....kita bukan je membuatkan wajah kita tu sweet like candy but awak juga memberi sedekah tau, hari- hari senyum banyak sedekah awak buat (^_*)

Senyum..tak perlu kata apa-apa...

Kebetulan tadi, masuk satu message dari seorang sahabat yang diberi nama... Sapriani Saipul, membuatkan aku tersenyum membaca message tersebut. Katanya...

" Assalammualaikum awak.. awak apa khabar? rindu kat awak...laaagii rindu dekat tomyam dan paprik awak...hahahaha"


Katanya lagi, tiba-tiba teringat masakan aku. Hai..... saya pun rindu nak masak untuk awak-awak semua. Awak nak tau? saya ikhlas dan suka masak untuk awak-awak semua dan saya sangat-sangat gembira bila tengok awak-awak semua makan. Terutama sekali, bila saya masak tomyam hahahaha lagi-lagi cik Nabilah Ruslan . Suka tengok awak makan hirup-hirup kuah tomyam tu, selalunya awak akan ambil semangkuk untuk awak. Bila tengah-tengah malam mesti awak lapar lagi..dan saya dalam bilik akan terdengar bunyi orang buka periuk nasi haha masa tu saya tau awaklah orangnya yang makan lewat malam tu...

Cik sapriani saipul awak pulak memang kuat makan haha tapi awak comel... saya tau sayur yang paling awak suka...adalah  terung kan?? sebab tu kadang-kadang saya beli terung sebab saya ingat dekat awak. Cik noratikah ismail pulak tak makan sardin, tapi dia suka makan ayam. Dia tak boleh makan seafood sebab tulah kita tak beli seafood..tapi dia suka makan ikan goreng yang digoreng garing-garing. Cik emi yasri.....awak paling cool awak tak kisah saya masak apa pun...tapi awak ni lah yang paling banyak pantang larangnya...awak tak makan ikan masing, awak suka ikan bilis macam yang mak awak beli dekat kampong, awak dengan yani memang hantu kicap hahaha cepat je kicap habis. Tapi saya suka dan rindu dekat sambal belimbing awak tu.... saya rindu jugak sambal sapriani saipul resepi dari Sabah!

Saya rindu jugak suasana kita makan sama-sama dekat kedai makan dekat pantai belakang poli. Sambil tunggu makanan kita borak-borak, gelak-gelak (kuat-kuat =_= hey..... tak ada siapa boleh lawan tika gelak wa cakap lu...tapi nasib baik dia comel bila gelak macam tu. Satu soalan kenapa dia gelak kuat2? tapi bila dia bersin alahai....sweet betul slow je volume bersin dia tu. siapa boleh jawap?) hahahaha gurau-gurau je ye tika...

Ok lah sampai disini sahaja...
Masa pun dah berkata-kata... " sudah...cukup-cukup sudah..."

Akhir kata dari saya..... saya sayang kawan-kawan saya.



No comments:

Post a Comment